ISLAMSKA KVINNOR


attt tvingas bära slöja så fort man lämnade sitt eget hem hade inte varit en stor hit. I Koranen är det en vikig regel och kvinnorna har inte direkt mycket att säga om männen i huset är strikta och följer Koranen. Slöjan kan göra det svårt för kvinnan att få jobb. Vissa anser att en kvinna med slöja presterar sämre än en kvinna utan. Islamska kvinnor får oftast inte ta hem svenska killar, vissa får inte ta hem killar överhuvudtaget. Det är deras föräldrar som ska välja vem dom skall gifta sig med. hemskt tycker jag, man ska gifta sig med någon man älskar och som man verkligen vill dela resten av sitt liv med. Inte gifta sig med någon ens föräldrar har tvingat dig att älska. Islamska kvinnor får inte heller ha på sig vad som hellst. Dom får tex inte visa mycket hud. Vissa islamer som är så strikta till Koranen får bara visa deras ögon, knappt det, vissa ahr till och med nöt över ögonen. Dom går med flera lager tyg mitt på sommare till och med. jag tycker det är hemskt. Varför ska inte dom få vara som alla andra kvinnor och gå ut och ha kul, träffa killar, göra någon sport, visa upp sig i dom nya kläderna dom köpt. Männen har makten över dom. Jag hade känt mig som ett djur om jag hade behandlats så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar